Jak rychle lze zhubnout?

Hubnutí ilustracePomalu, přátelé. Přibírali jste pozvolna celé roky. Proč najednou tak pospícháte? Netěšte se na trvalé a rychlé zhubnutí. Člověk není nafouknutý balónek. Nestačí píchnout.

Samozřejmě – našinec by strašně rád zhubnul rychle a nejlépe hned. Ale tak to nefunguje. Hubnutí jde pomalu, a když se tempo pokusíte hodně urychlit, uškodíte sami sobě, protože přílišně rychlé tempo může být zdraví nebezpečné.

OK, řeknete si. Promluvím si s lékařem a ať to jde co nejrychleji. Tady je však ve hře druhý faktor a ten je nepříjemnější – když zhubnete rychle, brzo také znovu přiberete. Je to proto, že rychlohubnutí se zaťatými zuby člověk nějak přetrpí, ale pak se vrátí do starých kolejí. Rychlým zhubnutím si totiž nevybudujete systematické návyky nových správných porcí. Brzo budete tam, kde jste byli. Čas je ztracen a organismu kolísání váhy dost škodí.

Proto by tempo hubnutí mělo být hodně pomalé. Ideálně pouze dvě kila měsíčně.

Možná se vám bude zdát toto tempo neuvěřitelně pomalé. Když se chcete zbavit třeba 30 kilogramů, je to akce na více než rok. Vím. Lituji. Nelze jinak.

Repertoár kuchaře vytváří obezitogénne prostředí

O vašem zdraví rozhoduje kuchař. Zní to absurdně, ale faktem zůstává, že zdraví mnoha lidí mají v rukou nekvalifikované kuchařky. Vaří chutně, ale jedení jejich energetických bomb je ve střednědobém horizontu života likvidační. S takovými jídly vlastně dobrovolně pachatele sebevraždu vidličkou a nožem, akorát to nejde na první pokus.

Je přímo neuvěřitelné, s jakou agresivitou dokáží mnohé matky a hlavně staré matky leptat zdraví dětí. Nešetří se smetanou, máslem, cukrem … Vždyť tak to je nejchutnější. Pokud někdo náhodou chce jíst racionálnější stravu, naráží na nepřekonatelný zeď neporozumění – nezdravá jídla se dále vnucují pomocí citového vydírání.

Zkušené kuchařky nechtějí nic slyšet o zdravé výživě. Zdravá výživa totiž zakazuje všechno to, pro co jsou jídla starých matek tak dobré. Kuchaři přece chtějí, aby nám jejich jídla chutnaly, abychom si dali Duplo. Kašlat na zdraví, jen ať jim chutná! Proto jsou ochotni udělat cokoliv, třeba přimíchat do jídla i jed (přeháním – alkohol, kofein, cukr, sůl se přece za jedy nepovažují, nezabíjejí okamžitě, ani v malých dávkách).

Pokud se bráníte, že některé jídlo není zdravé, přichází na řadu bagatelizace. Vždyť si jen dej! Jen dnes, jen trochu, nemůžeš celý život jíst jen ty své blaf. Nejsi zajíc. Vyšší verzí je postoj, při kterém rodiče předpokládají, že jejich děti jsou podvyživené, pokud nemají alespoň mírnou, ale viditelnou nadváhu.

Musí být dobrý kuchař tlustý?

Tlustý kuchař je symbolem dobré kuchyně. Je však rozumné jíst jídlo od člověka, který je z něj tlustý jako prase před porážkou?

Nevědí, jak nato …

Mnoho lidí by i zkusilo racionální stravu. No většinou vlastně ani nevědí, co a jak by měli vařit. Nemají recepty, ani technologické návyky. Tak znovu sklouznou k osvědčeným řízkem, zda Parent buchtám, které měly vždy stoprocentní úspěch.

O zdraví celé rodiny rozhoduje kuchař (ka). Jsou vykrmených všichni kolem? Netřeba spekulovat o genetických předpokladech na obezitu. Stačí změnit kuchařku.

Je paradoxní, že zdraví je formátován tak málo sledovanou věcí jako je jídlo. Mnozí lidé vynakládají velké částky do kvalitních aut, telefonů, domů, šatů. Kupují si nejdražší dovolené, ozdravné kúry, soukromých lékařů a drahou kosmetiku. A přitom jedí nezdravé, levná jídla, protože hlavním kritériem jídla je jen efektní chuť. Hned po ceně.

Reklama a akce v obchodech

AKCE: 25% obsahu gratis! Takové nabídky jsou většinou zrádné. Lákají vás koupit si větší balení. Co jednou koupíte, to i spapá. Na tento „zákon“ člověk v obchodě s potravinami často nemyslí. Donesete si domů balíček jogurtů ve větším kelímku a několik dní budete jíst víc, než byste jinak snědli. Proto je dobré vždy pečlivě zvážit, zda úspora několik centů, zda eur stojí zato, že:

  • přijmete více energie, než jste plánovali;
  • zvyknete si na větší porci ao pár dní vám menší nebude stačit.

Ještě hůře jsou na tom různé rodinné balení, které jsou cenově výhodnější. Sám vím, jak snadné je sníst půlkilová jogurt na jedno posezení. Nebo sardinky – vždy se otevře jedna konzerva a sní se. Nezáleží na tom, jak velká je.

Vždy, když uvidíte někde výhodnou nabídku, položte si otázku, pro koho je tato akce výhodná. Nikdy pro nás, kupujících. Většinou je za akcí ukrytý některý z těchto důvodů:

  • Zboží je takový mizerný, že se ho prodejce chce zbavit alespoň pod cenu.
  • Prodejce má přeplněný sklad, chce se zbavit ležáků (které byly možná pouze nesmyslně předražené).
  • Uvádění nové potraviny v naději, že zákazník si koupí levně, zachutná mu a příště koupí i za vyšší cenu.
  • Možná je na cestě atraktivnější zboží a starý by se už neprodal.
  • Prodejce si chce extrémně levným výprodejům udělat reklamu. Oznámí bombastickou akci, ale na výprodej dá ve skutečnosti jen pár kusů zboží. Většina zákazníků ho už nenajde. Mnozí z nich si tedy koupí něco jiného, když už tam jsou. Tím se „akce“ i reklamní kampaň na ni zaplatí.
  • Končí záruční doba potraviny, je třeba ji rychle prodat, jinak se zkazí. To pak musí respektovat i kupující a potravinu sníst rychle. Mňam!

Nesetkáte se s akcí, při které by prodejce nabídl lepší cenu jen tak, s cílem aby vydělal kupující. Proč by to dělal? Mnoho lidí, když vidí nápis AKCE, jsou jako v transu. Jak zhypnotizovaní koupí i zboží, které původně koupit neplánovali. To je hlavní smysl většiny akcí. Dostat z vás více peněz, než jste původně chtěli uronit.

Čím lepší je iluze úspory, tím více peněz jsou lidé ochotni předat. Posledně jsem viděl velikánskou reklamu na jednom z obchodních domů. Stálo tam: „U nás ušetříte“. Úžasné. Představte si občana, který nechtěl nic koupit. Jen jde kolem. Uvidí reklamu, jde se tedy podívat dovnitř. Najde zboží se slevou. Je to zajímavá cena. Koupí tedy „výhodně“. Ušetřil, nebo minul? Pokud koupil něco, co nutně nepotřeboval, tak věru neušetřil. Koupil zboží, na které by si bez své chamtivosti nebyl ani jen zmínil.

Bohužel, často až později si člověk uvědomí, že úspora nebyla pro něj až tak výhodná, jak se to jevilo, když byl obklopen vlaječkami s hrubými písmeny GRÁTIS, AKCE a podobnými. Jsou to výzvy, které vás lákají k takzvanému impulzivnímu nákupu. Pozor na to. Marketing používá všechny zbraně, aby vás obral o ty peníze, které jste utratit neplánovali.

Při potravinách je někdy úspora několika eur sice citelná, ale pokud uděláte bilanci za týden, možná se ukáže, že jste snědli něco jiného, než jste původně chtěli. Neříkám, že se máte vyhýbat akcím, jen bděte. Neskočte však na lep lákavé nabídce produktů, které jste původně vlastně nechtěli.

Pridajte komentár: